Sunday, April 4, 2010

“ လြမ္းမိေသာ... ”

ကၽြန္မ စာမေရးျဖစ္တာ ေတာ္ေတာ္ေလးၾကာသြားတယ္ မေရးျဖစ္ရျခင္းရဲ့
အဓိက အေၾကာင္းကေတာ့ ကၽြန္မရဲ့စကားအတိုင္း “ပ်င္းလို ့ပါ”။ ေနာက္ျပီး
ခံစားခ်က္မေပၚတာရယ္ အေၾကာင္းရာ မတိုက္ဆိုင္ တာရယ္ေၾကာင့္
စာမေရးျဖစ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေန ့ကေတာ့ တိုက္ဆိုင္မွဳ့ေတြ မမ်ားပါပဲနဲ ့
စာအရမ္းေရးခ်င္လာလို ့ ခံစားခ်က္ေတြကို ေရးျဖစ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေန ့
ကေတာ့ ကၽြန္မေနထိုင္ရာ အရပ္ေဒသမွာ မိုးေအးသာယာတဲ့ တနဂၤေႏြ ေန ့
ျဖစ္ပါတယ္။ မနက္ ၁၀ နာရီေလာက္ထိ မိုးေတြရြာေနေလရဲ့ေလ။
ေန ့လည္ေလာက္မွာေတာ့ မိုးကလံုးဝတိတ္သြားျပီး ေနလည္းမပူပဲ
ခ်မ္းခ်မ္းေအးေအး ေလးနဲ ့အေတာ္ေနလို ့ေကာင္းတဲ့ မိုးေန ့ေလးပါ။ ဒီပိုစ့္
(ခံစားခ်က္)ကို ေရးဖို ့စိတ္ကူးေနတာေတာ့ တပတ္ေလာက္ရွိပါျပီ။ အေၾကာင္းအရာ
ကေတာ့ အေထြအထူး မဟုတ္ပါဘူး။ အားႏြဲ ့တဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ့
အိမ္ကိုလြမ္းတဲ့ရိုးရွင္းတဲ့ ခံစားခ်က္ပါ။ အထူးအဆန္းေတာ့ သိပ္မရွိဘူးေပါ့ေလ။
ပထမ ေတာ့ ရိုးရိုးပဲ အိမ္ကိုလြမ္းတယ္။ ေနာက္ေတာ့ အိမ္ကလူအားလံုးကို
လြမ္းတယ္ေပါ့။ ျပီးေတာ့ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ့ အေၾကာင္းကို စဥ္းစားမိျပီး ပိုလြမ္းသြားတယ္။


“အေဖ”

မိသားစု ကိုအရမ္းခ်စ္တဲ့ ကၽြန္မအေဖပါ။ အေဖက အေမ့ကိုေတာ္ေတာ္ေလး
ခ်စ္တယ္။ အကိုနဲ ့ ကၽြန္မ ဆိုရင္ ကၽြန္မကို ပိုခ်စ္မယ္ထင္ပါတယ္
(ကၽြန္မေလာဘ ၾကီးတာထင္ပါရဲ့)။ ကၽြန္မ အေဖက စိတ္ေပ်ာ့တယ္
စိတ္ေပ်ာ့တယ္ဆိုတာ အေဖကမ်က္ရည္ လြယ္တာကိုေျပာတာပါ။ ဥပမာ -
ကိုရီးယားရုပ္ရွင္ ထဲမွာ မိသားစု ဝမ္းနည္းခန္း ေရာက္ရင္ ကၽြန္မအေဖ
အရင္ဆံုး မ်က္ရည္က်ပါတယ္။ ျမန္မာရုပ္ရွင္ ဇတ္လမ္းၾကည့္ရင္လည္း
မိဘေမတၱာ အေၾကာင္းပါတဲ့ ရုပ္ရွင္ေတြဆို အေဖငိုတက္ပါတယ္။ တခါကေတာ့
ကၽြန္မတတိယႏွစ္ ပထမပိုင္း စာေမးပြဲေျဖျပီးအိမ္ျပန္တုန္းက အေဖက
ကၽြန္မကိုတအားလြမ္းလို ့တဲ့ ကၽြန္မကို ၾကည့္ျပီး အေဖမ်က္ရည္က်ပါတယ္။
အေဖက ကၽြန္မတို ့ေမာင္ႏွမေတြ ကိုတခါမွ မရိုက္ဖူးဘူး။ ကၽြန္မက အကို ့ကို
အေဖမရုိက္ဖူးတဲ့ အေၾကာင္းၾကံဳလို ့ေျပာျပေတာ့ သူငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ အေဖ
ကသူ ့ကို သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ ့ ငါးသြားဖမ္းလို ့တခါရိုက္ဖူးတယ္တဲ့။ အေဖက
မိသားစုနဲ ့ မိတ္ေဆြယွဥ္ရင္ မိတ္ေဆြကို ပိုျပီးဦးစားေပးပါတယ္။ တခါက
သၾကၤန္မွာ ကၽြန္မအကို အိမ္ကိုခဏျပန္လာတုန္းက တေန ့ကၽြန္မတို ့မိသားစု
ထမင္းစားခါနီး အေဖ့သူငယ္ခ်င္း ကအေဖ့ကို လာေခၚပါတယ္။ ကၽြန္မအကိုက
ထိုဦးေလး ၾကီးကို လံုးဝၾကည့္လို ့မရပါ။ ဒါနဲ ့အကိုကထိုဦးေလးအေရွ့မွာ
အေဖ့ကိုဘာေျပာလဲဆိုေတာ့ “အေဖ ကၽြန္ေတာ္က ၂ ႏွစ္ေလာက္
ေနမွ တခါအေဖတို ့ဆီျပန္လာရတာပါ ခဏေနရင္ ထမင္းစားရေတာ့မွာဆိုေတာ့
အေဖဒီဦးေလးနဲ ့ မလိုက္ သြားပါနဲ ့ အေဖကၽြန္ေတာ့ကို ခ်စ္ရင္မလိုက္သြားပါနဲ ့”
အကိုကအေဖ့ကို အဲ့ဒီလို ေျပာေနခ်ိန္မွာ အေမနဲ ့ ကၽြန္မကေတာ့ ပြဲၾကည့္ပရိတ္
သတ္ပါ။ အကိုက ကၽြန္မတို ့ေတြနဲ ့ သိပ္မေနရေတာ့ အေဖရဲ့စိတ္ကို သိပ္နား
မလည္ဘူးထင္ပါရဲ့။ အေမနဲ ့ ကၽြန္မကေတာ့ အကိုရွံဳးမယ္ဆိုတာ အစထဲက
သိျပီးသားပါ။ ဒါနဲ ့အေဖက “သားရယ္ အေဖခဏပဲ လိုက္သြားမွာပါ ခုခ်က္ျခင္း
ျပန္လာမယ္ ထမင္းစားအမွီ ျပန္လာမွာပါ ခဏပါပဲ” လို ့အေဖက ေျပာေပမယ့္
ကၽြန္မအကိုကေတာ့ “ဟင့္အင္း” ခ်ည္းပဲ တင္းခံေနတာေလ။ ေတာ္ေတာ္ဆိုး
တဲ့ကၽြန္မအကိုပါ။ (အဲ့ဒီတုန္းက ကၽြန္မအကို အသက္ ၂၆ ႏွစ္ရွိပါျပီ) ဒါနဲ.
ကၽြန္မက “ကိုၾကီး အေဖ့ကိုအေလ်ာ့ေပးလိုက္ပါ အကိုလည္းစိတ္ေလ်ာ့လိုက္ပါ
မဟုတ္ရင္ အကိုပဲတအားစိတ္မေကာင္း ျဖစ္သြားရလိမ့္မယ္လို ့” ဝင္ေျပာရတယ္။
ထုိဦးေလးကလည္း အားနာျပီး အေဖ့ကိုမလိုက္ေတာ့ဖို ့ေျပာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
အေဖအဲ့ဒီ့ဦးေလးၾကီး ေနာက္လိုက္သြားပါတယ္။ ထမင္းစား အမွီလည္း
အေဖျပန္လာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မအကိုကေတာ့ ေတာ္ေတာ္စိတ္မေကာင္း
ျဖစ္သြားပါတယ္။ အေဖလည္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားမယ္ ထင္ပါတယ္။
ကၽြန္မအကိုကေတာ့ ဒီကိစၥ ကိုခုထိ ေမ့လို ့မရေသးဘူး သတိရတိုင္း
ျပန္ေျပာေနဆဲပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္အရာမဆို ကိုယ္မရနဳိင္ဘူးလို ့ထင္ရင္
အေစာထဲက စြန္ ့လႊတ္ျပီး ကိုယ့္စိတ္ကို ထိန္းလိုက္မယ္
ဆိုရင္ အရမ္းၾကီး စိတ္ထိခုိက္ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး မရနိုင္တဲ့ အရာကို တပ္မက္မွဳ့နဲ ့
တအားဆုပ္ကိုင္ထားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ တကယ္တမ္းစြန္ ့လႊတ္ရတဲ့ အခ်ိန္
မွာ ခံစားရတာက ဘာနဲ ့မွမတူေအာင္ နာက်င္ရတက္ပါတယ္။


“အေမ”

သားသမီး ေတြကိုအရမ္းခ်စ္ေပမယ့္ အမူရာနဲ ့ေရာ စကားနဲ ့ပါ မျပတက္တဲ့ကၽြန္မ
အေမပါ။ အေဖနဲ ့ေတာ့ မတူဘူးေပါ့ေနာ္။ အကိုနဲ ့ကၽြန္မဆိုရင္ အကို ့ကို
ပိုခ်စ္တယ္လို ့ကၽြန္မထင္ပါတယ္ (ကၽြန္မ မနာလိုတာ ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္)။
ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ ေမာင္ေလးကို အေမပိုခ်စ္တယ္လို ့ ထင္ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မ
၅တန္း ႏွစ္ေယာက္ေတာ့ ေမာင္ေလးဆံုးသြားပါတယ္။ သူက ၄ တန္းႏွစ္ေလ။
ခုဆို ေမာင္ေလးဆံုးတာ ၁၀ စုႏွစ္ တခုကိုေက်ာ္သြားပါျပီ။ ဒါေပမယ့္ အားလံုးရဲ့
ရင္ထဲမွာ ေမာင္ေလးကို သတိတရနဲ ့ လြမ္းေနဆဲပါ။ ကၽြန္မ အေမက
စကားတအား နဲတယ္။ အေနေအးေပမယ့္ စိတ္ဓါတ္ ၾကံ့ခုိင္တဲ့ ကၽြန္မအေမပါ။
အေမက အညာသူ အသားညိဳညိဳနဲ ့ေခ်ာပါတယ္ အေဖက ေတာ့မေခ်ာပါဘူး
အကိုနဲ ့ ကၽြန္မက အေဖနဲ ့ တူျပီး ရုပ္ဆိုးပါတယ္။ အေမက တျခားအမ်ိဳးသမီး
ေတြလို ပန္းပင္စိုက္တာထက္ စားပင္သီးပင္ စိုက္တာကို ဝါသနာ ပိုပါတယ္။
ဗူးပင္ ခရမး္သီးပင္ၾကက္ခင္းခါးပင္ စသျဖင့္ တခါတရံ အေမအပ်င္းေျပ စုိက္ပါတယ္
ခုဆို သရက္ပင္ေတြ အေမစိုက္ထားတာ ဘယ္ႏွစ္ပင္ ေလာက္ေတာင္ရွိေနျပီလဲ
မသိဘူး။ တခါက အေမ ျခံထဲကို သန္ ့ရွင္းေရးလုပ္ေနတုန္းမွာ ေခြးေလလြင့္
တေကာင္က ကၽြန္မတို ့ျခံေနာက္ထဲ ကိုလာျပီး အီးအီး လာပါ ပါတယ္။ အဲ့ဒါကို
အေမက ျခံေရ့ွ ကေနျပီးေတာ့ ေခြးကို ဘယ္လိုေမာင္းထုတ္လဲဆိုေတာ့
“ဟိတ္ ဒီေခြး ေနဦး ငါ့ျခံထဲ အီးလာပါေနတယ္ ဒီေခြးေတာ့ ေနဦး….
ဟိတ္ ေခြးသြားသြား.. ဒီေခြးေတာ့ ေနဦး.. ဟိတ္ေခြး.. သြားသြား” ဆိုျပီးေတာ့
ေခြးကိုခဲေသးေသးေလး နဲ ့ေျခာက္လွန္ ့ျပီးေမာင္းထုတ္ပါတယ္။ ဒါနဲ ့ကၽြန္မက
အေမ့ကို စခ်င္တာနဲ ့ “အေမရယ္ အေမလုပ္တာနဲ ့ ေခြးခမ်ာ သြားပဲသြားရမွာလား
ေနပဲေနရဦးမလား ဆိုတာေတာင္ ခြဲတက္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး” လို ့အေမ့ကို
ိုေျပာမိပါေသးတယ္ … အေမက သူ ့စကားသူ ျပန္စဥ္းစားမိျပီး ရီေနပါေသးတယ္…


“အကို နဲ ့ ကၽြန္မ”

ကၽြန္မတို ့မိသားစုမွာ အေဖနဲ ့ အေမက တနိုင္ငံ ကၽြန္မတို ့ေမာင္နွမနွစ္ေယာက္က
တနိုင္ငံေလ။ အကိုနဲ ့ကၽြန္မကလည္း တစ္လေန လို ့တခါ လူခ်င္းမေတြ ့ျဖစ္ဘူး
ဖုန္းကေတာ့ဆက္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ေဝးကြာ လြန္းတဲ့ မိသားစုဘဝမ်ိဳး
ဘယ္ေတာ့မွ မၾကံဳပါရေစနဲ ့လို ့လည္း အျမဲဆုေတာင္းတယ္။ ဒီလို ေဝးျပီး
ေနရတာကိုလည္း မၾကိဳက္ဘူး။ ကၽြန္မတို ့နွစ္ေယာက္က စိတ္ဓါတ္ေတြ
ဝါသနာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား တူတယ္။ ကၽြန္မနဲ ့ အကိုက အသက္ ၅ႏွစ္
ကြာတယ္ အကိုက ငယ္ငယ္ထဲက အဖြါးေတြနဲ ့
တူတူေနရတယ္။ တခါတခါ သူအိမ္ကိုျပန္ျပီးလာ ေနတဲ့ ရက္ေတြမွာဆို
တပတ္ကို ၂ ခါေလာက္မုန္ ့လုပ္ စားျဖစ္တယ္။ မုန္ ့လုပ္ဖုိ ့အေၾကာင္းသူ
ကစျပီး ကၽြန္မ ကိုေျပာျပီဆိုရင္ ကၽြန္မက
“အေနာ္က မုန္ ့လုပ္ေပးမယ္ ကိုၾကီး ကအုန္းသီးျခစ္ေပး” ဆိုျပီး သူ ့ကို အုန္း
သီးျခစ္တဲ့ တာဝန္ခြဲေပးပါတယ္။ ကၽြန္မတို ့ ေမာ္လျမိဳင္က အိမ္တိုင္းနီးပါေလာက္
အုန္းပင္ရွိတက္ပါတယ္ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မတို ့ျမိဳ ့က မုန္ ့ေတြက အုန္းသီးကို
အဓိက အေျခခံျပီး လုပ္တဲ့ မုန္ ့ေတြမ်ားပါတယ္။ ကၽြန္မတို ့ျမိဳ့မွာက
ကိုယ့္အိမ္စားေလာက္ မုန္ ့လုပ္မယ္ဆိုရင္ အုန္းသီးျခစ္တဲ့ စက္မွာ သြားမအပ္
တက္ၾက ပါဘူး။ အုန္းသီးေျခာက္ကို ကိုယ္တိုင္ ေပါက္(ခြဲ)ျပီး ကိုယ့္အိမ္က
ေျခနင္းဂ်စ္နဲ ့ ျခစ္ၾကတာမ်ားပါတယ္။ ကၽြန္မတို ့နွစ္ေယာက္ မုန္ ့လုပ္ရင္
ေလာဘကလည္း ၾကီးပါတယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ နဲနဲ ေလးမလုပ္ဘူး။
လုပ္ျပီးရင္လညး္ စားလို ့ကုန္တယ္ရယ္လို ့ မရွိဘူး။ ကၽြန္မတို ့မုန္ ့လုပ္ျပီးရင္
အဓိက အားေပးတာက အဖြါးပါ။ အေဖနဲ ့ အေမက အျဖစ္ေလာက္စားပါတယ္။
ကၽြန္မတို ့နွစ္ေယာက္ကေတာ့ ပင္ပန္းျပီး ထင္သေလာက္ မစားနုိင္တာမ်ားပါတယ္။
မုန္ ့ေတြပိုေနျပီဆိုရင္ေတာ့ နွစ္ေယာက္သား မီးဖိုေခ်ာင္ထဲမွာ တစ္ေယာက္မ်က္နွာ
တစ္ေယာက္ၾကည့္ျပီး ရီပါတယ္။ ျပီးရင္ ဒီမုန္ ့ေတြကို တလမ္းေက်ာ္က
အမ်ိဳးေတြအိမ္ကို သြားပို ့ရမယ္၊ မပို ့ခင္ အေမ့ရဲ့ အဆူခံ မထိေအာင္ အေမ့ကို
နဲနဲသြားခၽြဲရမယ္ ဆိုတာ တိုင္ပင္စရာ မလိုေအာင္နွစ္ေယာက္သား သိေနတယ္။
ဗိုက္အတင္းဆံုးစားျပီးလို ့ ဘယ္လိုမွေနာက္ထပ္ မစားနုိင္ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ အခ်ိန္မွာ
ပိုေနတဲ့မုန္ ့ေတြကို ခ်ိဳင့္ေတြနဲ ့ထည့္ ျပီးရင္ တေယာက္တမ်ိဳးစီ ဆြဲျပီး
ေတာ့ အေမ့ဆီသြားပါတယ္။ အေမ့ကိုျမင္တာနဲ ့ ကၽြန္မတို ့နွစ္ေယာက္
မခ်ိဳမခ်ည္မ်က္နွာေတြနဲ ့ အေမ့ကို အတင္းရီျပၾကပါတယ္ (အေမစိတ္ဆိုးေနရင္
အေမျပန္မရယ္မခ်င္း အတင္းရယ္ျပတက္တာ ကၽြန္မ တို ့ေမာင္နွမေတြရဲ့
စတိုင္တခုလိုျဖစ္ေနပါတယ္)။ ကၽြန္မတို ့ရဲ့လက္ထဲမ်ာ ခ်ိဳင့္ေတြနဲ ့ ရီျပေနတဲ့
မ်က္နွာ ေတြနဲ ့ဆိုရင္ အေမက သိနွင့္ေနျပီ။ အဲ့ဒါဆို အေမကလည္း
ျပန္မရီျပပဲ မေနနိုင္ပါဘူး ျပီးရင္ ခပ္ျပံဳးျပံဳး မ်က္နွာနဲ ့”အင္း…
မကုန္ျပန္ဘူးဟုတ္လား” စကားမ်ားမ်ား မေျပာတဲ့
ကၽြန္မအေမရဲ့ စကားက ဒီေလာက္ပါပဲ ကၽြန္မတို ့ကသာ “ အဟဲ..
ဟုတ္တယ္အေမ.. ဟိုေလ အမ်ိဳးေတြက လည္းစားခ်င္ၾကမွာေပါ့ေနာ္ သူတို ့က
သမီးတို ့အိမ္က မုန္ ့က စားလို ့ေကာင္းတယ္လို ့ေျပာတယ္…. ခုလည္း
ဘယ္လိုသိသြားလဲ မသိဘူး စားခ်င္တယ္လို ့ေျပာလို ့.. အဲ့ဒါေလ…”
စသျဖင့္ အေမ့ကို ရႊမ္းရႊမ္းေဝေအာင္ေျပာျပီး အမ်ိဳးေတြ
အိမ္ကို နွစ္ေယာက္သား ခ်ိဳင့္ ေတြနဲ ့ခ်ီတက္ၾကပါတယ္။

1 comment:

စိတ္၏ေၿဖရာ said...

ညီမေလးတို့မိသားစုကေပ်ာ္စရာၾကီးေနာ္။
ဒီေခတ္မွာေတာ့မိသားစုအားလံးုအတူတူေနနိုင္
ၾကတာကအရွားသားလား။ဘ၀တူေတြပါဘဲ
ညီမရယ္။